TRIATHLONDAGAR MED SOFIA O VERA!

jahapp, jag tänkte ta och skriva lite om mina dagar i kalmar.
jag var då i kalmar för att titta på sofia och veras pappor när dom tävlade i triathlon. triathlon är när man simmar typ 5 km och sen direkt efter hoppar upp på cykeln och cyklar 18 mil och efter det så springer man ett maraton (4,2 mil). det verkade vara fett jobbigt! jag o sosso har lovat att vi ska göra det nästa år, fast då ska vi vara med i en tävling där det är mycket kortare av allting.
det vi gjorde var mest att gå runt i kalmar och sen bada vi massor, och förstås massa försök att hitta roliga människor.
men det var iallafall en skitrolig sak som hände, det var när jag och sofia var på en resturang där det var jätte mkt getingar och ett trasigt bord som vi satt vid. sofia och jag beställde in cola men eftersom bordet var så rangligt så spillde vi ut hälften och då kom den servitören ( haha även kallad slemproppen XD ) in för att laga bordet, jag flyttade på mig så kröp han under bordet det första han sa var att titta på sossos ben o sa:- du har lite cola på benet. då höll jah på att börja skratta men jag försökte hålla mig eftersom det var så många runt oss. men sen gick det inte längre för det flög fram en geting i servitörens ansikte, och han blev typ skiträdd och gjorde värsta fula minen. då började jag göra mitt fula mongoskratt och sosso med. dom andra på resturangen började också skratta. servitricen tittade på mig väldigt generad och skrattade lite. sen satt vi och asgarva hela middagen och alla runt om kring tyckte typ vi var störda i huvudet.
men när vi gått därifrån gjorde jag och sosso en stooor tabbe. jag sa:- den där killen som satt bakom dig var ju fett söt. Sosso ba:- aa jag vet! men precis när vi säger det ser jag att han söta killen går förbi. oonneeej! vi började då skratta och la oss på marken. men sen när vi skulle gå och köpa godis så möter vi han igen. jag och sosso försöker hålla oss men det gick inte så precis när vi möter honom så börjar vi asgarva. sen idag när vi åkte hem så mötte vi han på donken i norrköping!
aja säkert ingen som fattar nått utom jag o sosso :)

dagarnas shopping: baggy jeansshorts, ansiktskräm, foundationsvamp :) 
dagens replik: du har lite cola på benet!
dagens låt: en vän med en bil, håkan hellström

haha sosso det här var hämnden för att jag fick lill-sängen! ;)


jag dog ett tag bara.

puss / amandaaaa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0