TÄLT-OSKAR

tjing tjong i farfars långkallsong!
igår var jag somsagt ute på en liten ö och tältade med mina vänner, det var askul. vi skulle börja med att gilla hamburgare till lunch, men vi kom då på att vi glömt grillarna :), men heddas pappa kom sen med några grillar. vi badade massor och hittade lera på botten som vi smörjde in hela oss med så att det blev värsta anti-rynk behandlingen(inte för att jag har så mkt rynkor måste jag säga, men ändå). sen hitta vi en liten hoppklippa som vi hoppa från. efter ett tag hände en väldigt kontig sak. det var att jag helt plötsligt såg Gordon (cornelias brosha) komma iland på våran lilla ö och då fick jag veta att min kompis cornelia var på ön bredvid. så vi simmade till den ön och där fanns det en jätteläskig hoppklippa som var 10 meter hög. jag och Hedda var dom enda som vågade hoppa. :)
på kvällen så satt vi tillsammans vid en liten eld och grillade mashmallows, godis och bananer och så spelade vi massa musik och sjöng och sen på natten så körde vi badnäckspoker. det är att man kör vanlig poker och den som förlorar får bada ensam i vattnet helt näck och vänta på att nästa ska förlora. tillslut är det än som vinner och den slipper bada. jag förlora då första gången som enligt traditionen, men andra gången så vann jag! :D
sen skulle vi sova efter att grannbåten klagat på att vi skrikigt för mkt. men vi pallade inte ta upp tält och allt så vi la oss på stranden och sov över bar himmel som man säger. det var skitmysigt.
jag är ganska stolt faktiskt för på en dag gjorde jag två saker av listan på mål över livet. de jag gjorde var:
*hoppade från tian
*sov under bar himmel.

 ska få dom roligare bilderna sän. lägger upp dom då.


puss/ amanda
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0