Hårtips

Hej! Nu sitter jag i skolan och idag är det fredag och självaste och jag är totally confused. Men det löser sig!
Häromdagen gjorde jag inpackning i håret och borsta igenom det, vilket var väldigt längesen, faktiskt har jag inte borstat det sedan maskeraden när jag söndertuperade det.

Här kommer lite tips jag fått av min frisör för att hålla håret fräscht:
* Gör ofta inpackningar
* Låt ibland inpackningen sitta kvar i håret efter du tvättat det alltså utan att skölja ur det.
* Om du har torr hårbotten och tvättar ofta håret och det börjar lätt klia om du inte tvättat det på länge kan man ta mat/olivolja och knugga in i hårbotten och sedan tvätta ur det. Det gör så att hårbotten återfettas. 
* Om man tappar mycket hår kan det vara bra att äta vitaminer för att man tappar hår beror ofta på vitaminbrist.
* Sova med håret utsläppt och inte för ofta använda knut.
* Sedan det vanliga med att alltid använda värmeskydd när man plattar det och inte borsta håret för ofta.


Här är jag då osminkade (här ser man bättre hur mina ögonbryn blev efter färgningen). Jag är så c00l med mina partybrillor också.
/ A 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0