Lördagkvällen!!

Igår. Vilken spårad kväll. Lång berättelse kommer här för den som orkar:
Det började med en mysig middag hemma hos Klara med några tjejer, det var mumsiga hamburgare. Sen beslutade vi oss för att åka till Saltis på lite fest, det var roligt och resten stannar där. Sen fick vi skjuts hem av Elins mamma. Jag, Linnea och Elin skulle sen sova hemma hos Klara. När vi kommer in i huset hör vi lite ljud, vi tror att det var Klaras bror som hade tagit hem en tjej, haha. Sen reagerar vi på hur kallt det var i huset. Klara öppnar hennes föräldrars rum för att kolla om Hugo var där, men då får vi istället syn på att alla lådor är utdragna och att smycken och en väska ligger på sängen. Vi springer ut i vardagsrummet och ser att altandörren är öppen alla får panik och fattar att det har varit inbrott. Jag springer in i köket och bunkrar upp med en varsin kökskniv eftersom vi tror att de sprungit upp på övervåningen när de hörde att vi kommit in. Vi tänkte först gå upp  och kolla övervåningen, men vi var så rädda så vi ställde oss på gatan och ringde polisen. Medans vi väntar på aina går jag och pratar med några randoms som går förbi och berättar vad som hänt, de sa att det hade hänt en massa inbrott i området och sen ser vi att det är ett till fönster som var öppet och att det var krossat. När polisen kommer berättar vi allt och de tar dit en hund som får lukta, men den hitta inte något. Vi står där med varsin kökskniv i handen men poliserna tyckte att det var bra! Poliserna gick upp på övervåningen och kollade att ingen var där utan vi antog att de sprungit ut genom altandörren. Efter att de kollat överallt åkte de igen och vi satt i en timme i köket (enda stället vi fick vara på för att inte förstöra spåren som teknikerna skulle gå igenom idag) där satt vi och mumsa chips fram till glasjouren kom och lagade fönstret. Sen fick vi ju inte sova där så Linnea skulle ta moppen hem  men halkar på gruset så jag höll på att dö av skratt! Istället fick vi alla skjuts hem till Andrea utom jag och Elin som åkte hem till oss själva och sov. Jag kom hem vid halv sex och då gick jag o la mig och sov till 2 på dagen idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0