Mombasa är naiiiz

Jag är tillbaka från en underbar vecka i Mombasa!
Det började med en tågresa i 14 timmar, som var lökigare än aldrig förr, haha men det var lite skoj ändå...
Sen åkte vi till ett hotell på nordkusten i Mombasa, där startade vi med en uteställe med pool och grejer. Sen sola och bada vi, hängde på strandbarer, besökte staden, galoppera på stranden. Efter det åkte vi till ett nytt hotell som låg nära Diani beach och var rena paradiset. Jag fick ett hus där det kröp en orm ur handfatet helt plötsligt, dessutom kröp det ödlor längs hela väggarna, så vi evakuerade stället, jag flyttade in i Manda och Elins svit.
Jag har tagit dykarcertifikatet klart också, nu har jag dykt på 18 meters djup. Vi har även varit på softa strandbarer, ätit på en fisk och skaldjursresturang och seglat med en liten träbåt.
Juste, sen har jag ännu en gång lyckats göra illa mig själv. Den här gången hoppade jag i en hotellsängen och tänkte inte på att fläkten var över mig så jag börjar hoppa och ramlar ner och fatta inte vad som hände förän jag ser att fläkten var knasig och att det blöder massa från mitt öra. Jag lyckades få tre snitt i örat, och min lärare sa att om jag inte varit så snabb att ta bort så hade jag skärt av hela örat, ojjsan. Om jag inte heller hade klarat av en supersvidande decifiseringsmedel så hade jag behövt åka in till sjukhuset och sy, aa jag kan visa en bild sen, en riktig jäkla kuttning.
Grym resa! Längtar redan till julen då jag kör en favorit i repris med min fina familj.

Segling med vår lärare Månsiboooiii.

Nina och random afrikan

Resturangen Tamarind

Chillin in the pool.

Ormen som bodde hos oss, han var mysig.

Naturkunskapslektion

Hanna rider på stranden

Manda... filmen väntar!

Stranden på sista hotellet.

Peace out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0