rånad

Idag åkte vi i skolbussen till Down Town för att det var många som skulle fixa bussbiljetter inför resa till påsklovet. När vi var på väg hem inne i stan så hade alla nervevade fönstren. Jag ser en konstig kille går förbi mig, jag la märktet till hans fula skjorta med frukter på. Längst fram satt Alice med nervevad ruta och höll sin plånbok i knät. Plötsligt hör jag ett skrik av NEEEEEJJJ!!!! Då har killen sträckt in sin hand i bussen och ryckt plånboken av Alice. Där fanns 3 000 sek, pass, kort och annat. Människor sprang efter honom men tror ingen fick tag på honom. Att sno något i det här landet är oerhört fult, skriker någon thieve åt en person så är det inte ovanligt att han blir mördad. När vi sedan åkte till polisstationen och de inte vill hjälpa oss säger dom "This is Kenya!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0