dag 2

Jag tänkte berätta lite om dag två, då vi åkte till Florence School igen. Vi blev avsläppta av Patrick någonstans i Kibera där vi sen fick gå ganska långt innan jag hittade till skolan. När vi kom dit gick vi och köpte två stora säckar ris och en säck bönor av en lokal liten handel som vi sedan använde en del av till barnens lunch. Vi fick hjälpa till att laga mat och sedan dela ut allt medan barnen satt ner och vänta. Något som jag reflekterade över var att trots att jag lassade på mycket mer ris till de barnen jag gav till i jämförelse med Monica (en utav lärarna) så var det inget barn som klagade. Alla satt tacksamma och tog emot varesig de fick mer eller mindre. I Sverige minns jag ju att man nästan börja gråta om det inte var på millimetern jämt, och i Kenya är ändå skolmaten kanske den enda maten de får. Lärarna hade även delat ut mat till oss, men vi vågade inte riktigt smaka plus att vi hellre ville att barnen skulle få så mycket som möjligt. Efter de ätit klart var det dags att dela ut lite vatten. Det fanns fyra glas till de drygt 50 eleverna. Alla som var törstiga fick räcka upp handen och vänta på sin tur då vi kom fram med ett glas vatten till dem.

Här är lite bilder från skolan.  
Fanny och Klara vid en lokal handel där vi köpte ris och bönor till barnen.

Me and some kids!
Precis utanför skolan
En liten view över Kibera!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0