en reunion

Jambo rafikis!

I onsdags åkte vi tidigt till Florence School och var med ett tag då vi fick hålla lite i lektionen, det var lite kaosartat men barnen verkade tycka det var roligt. Vi fick sjunga lite med dem, räkna och rita lite. Undervisningen varierad självklart lite beroende på ålder på barnen, många av barnen kan inte alls bra engelska utan pratar mest swahili. Både engelska och kiswahli är de officiella språken i Kenya men eftersom många barn inte får utbildning är det svårt för dem att lära sig två språk.

Det blev en relativt kort tag för vid lunchtid åkte Klara och Fanny iväg till Naivasha och åkte på båt då de fick se flodhästar och var på walking safari. Själv har jag redan gjort detta ett antal gånger så giraffer och sådant är inte så speciellt längre så jag valde att spara pengar och ha chans att träffa alla som jag saknat i Kenya. När de åkte iväg med taxin gick jag till Svenska Skolan då jag åt lunch med alla, träffade alla lärare och satt och njöt lite vid poolen. Sen gick jag och två kompisar vidare till second-hand marknaden Toy Market (mitt andra hem nästan) vi var bara där en kort stund men jag hann fynda ett antal toppar. På kvällen åt vi på Mediterraneotillsammans med mina andra vänner här i Kenya. Det var supermysigt att få träffa alla igen! Efter det tog vi en efterrätt på ArtCaffé.

Jag hänger i Bamba!Middagsgänget.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0