svar :)

Fråga:
kan inte du berätta lite mer om erat projektarbete? hur tog ni kontakt med skolan? fixade med kontakter osv.. låter jättespänande och inspirerande det ni gjort! :)
 
Svar: 
Jag går entreprenörslinjen så vi har praktik i två veckor, och jag och mina kompisar var sugna på att åka utomlands. Eftersom jag bodde i Kenya förra året så har jag en del kontakter sen innan och vet en del vad man kan göra. Skolan som vi huvudsakligen var på första har jag besökt förra året. Min kompis Manda som bor kvar i Kenya i år kontakta dem att vi skulle komma dit och de tycker alltid att det är kul med besök (speciellt vita eftersom de ser en chans att få pengar, känns lite girigt men det är deras sätt att kunna överleva!). 
 
Den andra veckan var vi också på skolor som jag besökt förra året under u-landskunskapen och dit chansade vi bara på att vi var välkomna vilket vi också var!
 
Sammanställningen av projektarbetet blir i form av en film från första veckan och en rapport för andra veckan då vi jämför en statlig och en privat skola i Kenya! 
 
Om du åker till Kenya kan jag absolut ge dig några kontakter och tips på ställen att åka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0