svar Om säsongen

Svar till norska Sophie som hade lite frågor angående att köra en säsong här nere i St. Anton!
St. Anton är hur härligt som hälst, jag älskar byn, lagom storlek och riktigt mysig alpkänsla. Jag fixade boende tillsammans med några kompisar hemifrån, då vi även lyckades hitta två killar på Freeride att dela lägenheten med. Så nu bor vi 6 personer i en lägenhet 10 minuters prommenad från centrum, väldigt nära backen och afterskin. Boende kan man även få genom många jobb, oftast då om man jobbar heltid.
Du kan absolut åka ner själv om inga kompisar är sugna, man träffar nya människor hela tiden, annars gå in på Freeride.se och prata med folk som vill åka ner!
 
Jag har haft väldigt tur vad det gäller jobb. Lyckades få mitt bartenderjobb på Kandahar redan andra dagen här nere genom Matthias som var DJ där. Slutade dock efter några veckor och jobbade som känguru i två dagar, sen en månad i Krazy Kanguruhs souvernirshop och nu har jag precis bytt till ett servitrisjobb på en italiensk restaurang! Haha har blivit lite olika helt enkelt! Men det är bara att gå ut med CV:t och kötta, jag har alltid sett till att vara väldigt framåt och "på" när jag pratat med managern, vilket har funkat!
 
Jag åkte ner 3 december och kommer stanna till slutet av april, om snön finns kvar då dvs. Bara att höra av dig om du har fler frågor! Kram!

Kommentarer
Postat av: Clara

Hej! Jag planerar också att göra en säsong i st Anton nästa år och undrar lite ang. jobb. Hur gjorde du när du hittade dina jobb? Har du hittat annonser och liknande eller gått runt och frågat på olika ställen om de behöver folk? Hur viktigt är det att kunna tyska för att få jobb?

Skulle vara jättesnällt om du har tid att svara på mina frågor! Tack på förhand! :))
Clara

2015-03-15 @ 17:00:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0