mina skor är nytvättad nu

Hej! Jag ligger i min mysiga säng och läser igenom anteckningar till psykologiprovet imorgon.
Annars idag har min engelskagrupp varit i Kibera, slummen you know, vi var och hälsade på en klinik som vi har läst om i nypublicerad bok som utspelade sig där, träffade en kändis från boken.
I kibera bor i princip alla i plåtskjul eller hus av lera och människorna har ingen vattentoalett såklart, de bor ju 15 personer i ett hus som är 10x10 fot, så de bajsar i påsar och kastar det sen genom fönstret, flying toilets kallas det, så man går bokstavligen på bajs. Det var skarrigare än aldrig förr nu när det regnat, det stank och skorna var bajsiga. Hahhahhaahah våran engelskalärare Zanna ramlade baklänges i leran!!! Fyysatan, sen såg vi också en grabb som drog ner byxorna när vi svenskar gick förbi, ingen trevlig syn vad han sysslade med sen.

Resten av dagen spenderades med löpning och träning på Impala med Hanna och Manda.
Nu ska jag sova.

3 dagar kvar till årets höjdpunkt, MOMBASA!!!

Jag är glad jag slipper hösten där hemma!!! :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

Jag undrar vilka linje och inriktning du går i. Och var det svårt att komma in på den linjen?



Lyllo dig som har det så varmt å ska till mombasa snaaaaaart!!!

2011-10-12 @ 19:26:19
Postat av: Amanda

Hej!

Jag går sam-ekonomi här! Nej det var inte alls svårt att komma in, jag sökte väldigt sent, men om du söker in tidigt och har okej betyg så är du bästan garanterad en plats. Något som nästan är viktigare är ett personligt brev man skriver och omdöme från lärarna då de vill se att du kan vara social och har lätt att lära känna nya.



Jag vet inte vem du är, men det är bara fråga här eller på facebook om du undrar något! Jag tycker verkligen du ska söka hit! Jag har det jättebra och Mombasa ska bli såååå roligt! :D

2011-10-12 @ 21:17:50
URL: http://amandathebest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0