Mombasa-påsklovet dag 1 & 2

Här kommer hela veckan i Mombasa i olika delar!

Lördag: Jag, hanna och Malin åkte tidigt som bara den in till down town för att ta bussen till Mombasa stad. På vägen i down town blev en grabb påkörd (ingen skada skedd, hehe). Sen trodde vi att bussen var inställd, men allt gick fint och fort att komma fram. På kvällen väntade ett stort 6AM-event, då det var Toga party!! Det var riktigt skoj!!! Julia fyllde år så vid tolvslaget hamna hon i poolen med en del andra, mobiler och pengar vaskades där i. Jag råkade även ramla i trappan när vi skulle gå ner till sea view, halka typ ner 5 trappsteg, men smirren var som orörd, allt för att rädda den! Jag, Malin, Johanna och Axelina var dom som stannade längst, vid 7.30 kände vi att det var dags att sätta sig i Tuk-Tuken hemmåt. Vi hämta upp Hanna och jag ville åka och käka pommes, men det var stängt... Slutade med att Malin, Hanna och jag åkte till vårt hotell och de andra till deras (det blev fel i bokningen så vi fick bo på olika ställen).

Soft ställe där eventet var!

Hediyeh och Johannis (jag ser ut som ett grottmongo i bakgrunden!)

Födelsedagsbarnet Jullan!                                                                       Jojo


Heartache on the dance floor, wweey, FIESTA!
Baaaad!

Jerry!

Söndag: När vi vakna efter eventet var det dags att checka ut... Den natten blev sömnen en knapp timme. Sen var det en riktigt galen resa över till Diani. Vi åkte tukis, stog som ensamma vitingar i en fet kö till båtfärgan, tog sen en matatu och lökade med en massa afrikaner sen tog vi oss till hotellet!
Vi invigde poolen, lagade mat när dom andra kom och sen blev det utgång på kvällen!
Cheyerna var pigga efter en timmes sömn! somna i rabatten lite...

Vår villa vi bodde i, Villa Chui!

Första kvällen blev det Tacos! Lökig bild!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0