Mt. Kenya dag 4

Här var det en så tidig uppstigning som 1.50 på natten. Frysande i mörkret åt vi gröt som smaka papper, kakor och drack te för att inte frysa. Sen i kolmörkret började vi traska mot toppen utrustade med pannlampor och godis i ryggsäcken. På vägen upp var det personer som var tvungna att stanna för att de var så illamående, trots det fortsatte de ändå. För vissa blev det ett antal spy-stopp. Själv mådde jag helt okej fram till sista biten då jag hade jättesvårt att andas, jag blev fly förbannad. Men efter 4 timmars vandring var vi äntligen uppe, 5000 m.ö.h. Afrikas näst högsta berg, bitches! På toppen var det blåsigt och svinkallt så vi tog några foton och sen var det bara att prommenera neråt igen, det var pain in the knees x1000. Ebba mådde dåligt och svimmade så hon var tvungen att bäras ner hela vägen, scary shit. När vi kom tillbaka till tälten packade vi ihop väskorna och åt en riktig frukost, därefter var det bara att gå till ett nytt camp som låg 1,6 mil bort där sista natten i tält väntade.

Snygg chey med pannlampan!

Oscar tar en paus på väg mot toppen.

Fett möööörkt.

Solen började gå upp och det var bara sista biten kvar till toppen.

Weeeeey, top of the world. Största mupparna.
Glada tjejer på toppen.

Fezt-mode
Efter att ha stannat på toppen i 15 min var det bara att gå ner igen...

Efter vandringen var Felle och Hanna lite utmattade.

Sen fortsatte vandringen vid 11-tiden för att ta sig hemmåt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0