Åka kommunalt- fuck you

Tjenare fan
Idag har inte humöret varit på topp... Gick upp 6.00 och åt blodpudding till frukost (det var iofs. gott), körde racet till pendelparkeringen vid Gustavsberg för att hinna med bussen, som då inte kommer... värt liksom, men ca 6 minuter senare kommer nästa buss, proppfull! Får stå upp hela vägen och löka. Springer upp till tunnelbanan för att ändå försöka komma i tid, men då är fitt-sl tåget trasigt som vanligt... Får vänta i över 20 min på ett nytt tåg och när det kommer och jag ska gå på så säger de att det är fullt och bara vänta på nästa. Kom iallafall sen till skolan och det var inget viktigt jag missa, men mitt humör förstördes totalt av sl som jag har lust att lägga allt mitt hat över förevigt. Hatar att åka kommunalt, folk som käkar mandariner, hostar, snackar överdrivet högt om oväsentliga saker (idag var det en på tåget som skrek på finska, ännu värre när man inte ens förstår vad idioten säger (inget rasitiskt menat, jag är också finne-jävel)), tjockisar och kärringar som stinker sätter sig bredvid en... you name it. 
 
Visst det är sådana som mig i detta inlägg man bara önskar de kunde gå och skaffa sig något större problem, men SL är fan ett skämt. Har flera gånger kommit försent till jobbet, prov, träningar osv pga. av dom...
 
Inte nog med det, vad är grejen med att de har tagit bort sms-biljett och bussremsor? Nytt sämst system, plus att det är svindyrt att åka kommunalt... kan rabbla en massa annat också, men det sparar jag ett tag och lägger min energi på att plugga istället. Sen ikväll ska jag skjutsa hem en brud som inte kan komma hem för att bussarna aldrig går till henne, alltså måste jag spendera 25 min extra på att åka en mil fram och sen tillbaka igen... Sl's onda cirkel kretsar kring mig...
 
Tack för mig/ mvh bitterfittan. 
Agressionsutbrotten som uppstår någon gång ibland! Bilden visar Mt. Kenya då sovsäckar flög åt alla håll när jag fick sova på kantplatsen igen...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0