mojo surf

Förra veckan åkte jag till Palm Beach och surfa! Var supernice, jag blev fett buddy med instruktörerna för jag var den enda som dom hämta först i Bondi Beach! Vi började prata om surfing och jag sa att jag bara surfat en gång tidigare (heheha har ju surfat en del). Alla andra som var med var från Kanada eller UK och när vi börjar surfa så lyckad på första vågen blir alla förvånade över att The Swedish Girl is so good!!! Fick sen pris för "Catching the best wave", hehehe. 
 
Mytteriet fortsätter när jag sätter mig på bussen hem till Bondi ifrån city, jag känner redan innan på mig att jag kommer bli tagen för att jag har consession ticket (bara för studerande från Aussie), så jag kollar på kartan om jag kan hitta något ställe att säga där jag pluggar och SÅKLART kommer jävla kontrollanterna för första gången!
Buss man: Your ticket please!
Me: Heheh yes here you go!
BM: and your consession card?
Me: Ooh sorry i just got back from a surftrip and I was'nt suppose to go home by bus so thats why i did brought my wallet with me.
BM: So where do you study?
Me: eeeeh......eeee.. CANTABURY COLLEGE?!
BM: Are you a foreign student and for how long have you been here?
Me: Yes, I am a scarred swedish girl and I just been here for 2 months. 
BM: Okey, normally I would charge you 200 dollars but just because you are new here I let you go for this time. 
 
Vilken röta!
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Haha när vi var där spelade vi oxå dumma turister som just kommit hit och slapp betala helt varje gång hehe;)

Svar: Hahaha men jag är lika rädd varje gång för att dom ska ge mig böter på 200 dollar!!! Blev ni stoppade många gånger?
Amanda

2013-11-06 @ 16:30:33
URL: http://Www.mitt0liv.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0