Bondi job search

Idag tog jag mig i kragen och åkte till Bondi Beach med en bunt med CV. 
Jag minns hur nervös jag var när jag skulle gå runt till butiker i Stockholm, men nu ska man dessutom prata engelska och har inte en aning om hur dom förväntar sig att man ska vara!
Gick bara fram och tillbaka på stranden innan jag vågade ta steget, första placet var typ ett "local-ställe" utan meny och dom sa att jag skulle kunna mycket om australienska viner o shit, där sjönk självförtroendet vid starten. Men sen gick det bara bättre och bättre, hittade 4 ställen som var intresserade och ett som jag ska tillbaka imorgon och provjobba!!!!! Har dock ett stort problem.... jag skrev i mitt CV att jag har 3 års erfarenhet som servitris, fast jag egentligen bara har 3 månader från i somras... Han var imponerad av min långa erfarenhet och sa att inte behövde få hjälp av dom andra, shit... han kommer bli så besviken! Nu måste jag plugga viner, engelska ord inom seafood-branchen. Är lite osäker på om det kommer gå vägen hem!
 
Hör av mig om det senare, nu ska jag möta upp Christina och vi ska ut o käka sen gå ut o ta some drinks!
Bondiiiii!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0