444 till matchen

söndagar, värre än måndagar. man får ångest över att inte städa rummet och göra läxor när man nu har tid.
spelat match har jag också gjort, resan dit till myrsjö, 3 stationer med buss blev inte så lyckad.

jag hade planerat att ta 471 mot västra orminge men då kommer 444 som även går till V orminge innan så jag hoppar på den istället, men efter en busshållplats åker den iväg mot fel håll än vad jag trott så jag springer fram till chaffören panikslagen och frågar vad bussjävlen håller på med och frågar om den gick till korset. han svarde ja och sa att det tar en liten stund, men hur tolkar man en liten stund? jag tabbade mig och hoppade av vid första hållplatsen som kom, ute i västra orminge nånstans. klockan var då halv och det var då vi skulle samlas. jag kuttade upp bland alla jävla hus som ser likadana ut och jag kännde mig totalt vilse. jag frågar en gubbe vart korset låg, han pratade som en snigel i slowmotiontakt så jag sprang iväg från honom och skrek att jag inte hade tid med honom. sen ser jag några andra och frågar om det är långt till korset, då svarar dom en KVART!  aaahh paniken kom jag ringde första bästa, det blev Lina hon sa att hon var på väg så dom hämta upp mig i orminge. snacka om att jag var svettig i dunjackan när de kom.

det mest irriterande var att mina kompisar sa att det bara var någon hållplats till korset från där jag gick av och att det bara tog någon minut dit. Så där sprang jag runt i orminge i tidspress, aja vi vann matchen iallafall! :D

/ amanda!

buss, inte min kompis direkt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0