Mt. Kenya dag 2

Det blev en tidig uppstigning efter en blåsig natt, frukost i morgonsolen och sen var det bara att börja vandra vidare. Vi gick ca 7 km den här dagen med i uppåtlutning. Det blev en del pauser och halvvägs ett lunchstopp. Vi fyllde på vattenflaskorna i bäckens iskalla vatten, wildlife! På eftermiddagen kom vi till ett nytt camp, min väskbärare var långsammast av alla så jag fick vänta en timme på att mina varma kläder skulle komma, det resulterade i ett rejält damputbrott i tältet när jag fick höra att jag skulle sova på kanten igen. Men sen kom min väska och det blev lite bättre. Vi gick ner till floden och tvätta oss plus lite våtservetter på det. Riktgt dammig chey.

Vandring...

wenne-man, Lovisa och Ebba.

Maxiboy och Viggoman

Dricker vatten ur en liten bäck.

Fancy

Hanna gilla lurren.

Chillar efter lunchen i solsken med lite musica.
Tha gang

Hela gänget samlat!

Här ser man den snöiga toppen vi hade framför oss.


Väl framme vid campet.

Där fanns det ett trevligt dass.

Men dom flesta valde att fri-bajsa

Alla drack te och hämta sina väskor, utom jag som fick vänta.

Vilket ledde till att jag blev lite ilsken i tältet, kastade sovsäckar osv.

Sen blev jag glad igen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0