Mount Longonot

Jag är hemma från Mt. Longonot och det är på gränsen att jag är levande.
Jag trodde det skulle vara ganska chill, men vandringen upp på vulkanen var asjobbig, men man visste att man var tvungan att fortsätta. När vi äntligen kom upp så satte vi oss och åt en baguett, kolla på utsikten och tog lite bilder. Sen så skulle vi gå runt hela vulkankanten och jag tror att alla hade förväntat sig att det skulle vara rätt chill, men det var aslångt, varmt, dammigt, kramp i vaderna, ont i ryggen av ryggsäcken osv. Jag satte på lite musik, börja traska och satte igång lite speedfart för att komma till toppen någon gång. Toppen var långt ifrån hur långt man än gick och man var tvungen att klättra och hålla i rötter på vissa ställen, jag har aldrig känt mig så överkokad och död. Klättrade upp på alla fyra sista biten upp till toppen där några av killarna var, så jag var första tjejen på toppen, wooohoo! Tog lite bilder och gick ner sen igen, fick ont i knäna, tårna slog i skorna och alltmänt jobbigt. MEN JAG KLARADE DET OCH ÄR FETA NÖJD. När vi kom ner till bussen åkte vi som var först hem till skolan och jag kasta mig i poolen. Långdragen förklaring, annars är jävuls äckel hor-berg/vulkan en bra förklaring.

Taggde brudar i bussen 7.30

Malin den lilla rackarn är alltid lika glad.

Vandringen började med hela gänget.

Superhärlig på mig och Malle-man.

Emelie och Hannas försök till pose a la Felle.

Weey

Fellan den lilla gymnasten.

Grabbsen!

Hang loose bitches in tighta cykelbyxor och kepa.

När jag upp på toppen väntade jag på Hugo, Fellan och Malín. Mallan var väldigt glad att se mig, humöret var på topp.

Chillar 2371 m över havet. Högre en Kebnenkaise.
Sen var det bara att gå ner igen...

Nu slutade det fungera att ladda upp bilder, det sög, laddar kanske upp fler sen! :)

Kommentarer
Postat av: johan

Bra kämpat då håller du dig i form.

2012-01-21 @ 22:12:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0