Första praktikdagen

Efter flyget, anlände vi till mina vänner här i Kenya, där vi bor nu, vid 6.30 så vi tog en dusch och gick och la oss för att ha lite krafter inför första dagen. Vid 12 var jag först tvungen att besöka Svenska Skolan (som ligger precis bredvid vår lägenhet), träffade all kenyansk personal, lärare, elever och mitt gamla rum osv... Tårarna var svåra att hålla inne när jag fick träffa alla igen. Efter en snabbvisit där var det vidare till Kibera, då vi även mötte upp två andra svenskar, Emma (som är här och gör hennes projektarbete) och hennes storebror i sällskap. Efter lite gamblande lyckades vi hitta dit. Barnen sjöng och hälsade oss välkomna, sedan pratade lärarna med oss också. Därefter gick vi runt och prata lite med barnen och frågade vad de var i mest behov av på skolan, bristen på mat är ett ständigt problem så imorgon ska vi gå och köpa en lunch åt alla!
 
Efter vi sagt adjö gick vi vidare lite och pratade med olika människor i Kibera. Sedan åkte vi till The Junction där jag fixa sim-kortet till min mobil sen delade vi på en pizza på art och jag drack min efterlängtade Smirre! <3
Ikväll har det varit full fart här hemma med gäster, middag, drinkar och roliga samtal. Dom vi bor hos är helt underbara och Klara och Fanny verkar också tycka om Kenya!

Kommentarer
Postat av: Magnus

UPPDATERA!!!!!!!!!!!!

2013-02-07 @ 21:42:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0