fuck my life.

Vilket jävla skit. sämsta dagen i Aussie so far... Vaknar upp 6.00 och inser att det är precis då mitt flyg går. Sovit förbi mina 5 alarm och busschafförens samtal. Ringer i panik och shuttle-buss-chaffisen säger åt mig att åka till flygplatsen och hitta ett nytt flyg, men alla var 5 gånger så dyra så åker tillbaka till Cairns igen och bokar ny natt på hostel. Alltså nu betalat för buss till flyget fram och tillbaka och en flygbiljett med extra baggage. Köper ny flygbiljett och känns som himla värt att pröjsa en ny likadan... Sen ska jag boka ny Greyhound-buss från Brisbane till Byron Bay, då finns det inga bussar som går så att jag hinner från flyget, snark, en natt i brisbane eller vadå... Men lyckas genom separata sökningar hitta så att jag kan ta mig till Byron med lite om och men. Min nya fråga är bara om jag kommer hinna med att ta bussen 45 min senare efter mitt flyg landar, återstår att se. Men när jag nu ska boka har jag då helt plötsligt inte kilometer så att det räcker min sträcka, det saknas 1 km! Och eftersom jag redan toppat upp mitt pass en gång går det inte att göra det en gång till, asså vafaaaan! Men tanten lyckades lösa det till mig, puuh. Sen har jag bokat hostel i Byron som jag då inte kommer komma till inatt så försöker fixa det, har ringt till hostelet, resebyrån jag bokade med fram och tillbaka, ena gången är inte manegern där och nästa gång skickas jag bara att ringa till den ena och den andra. Vet fortfarande inte om det går att lösa. Sen nu när jag boka nytt flyg går det mycket senare på dagen (kan inte missa ett som går 14.15) så kommer jag fram mycket senare, midnatt närmare bestämt. Berättar det för receptionisten på hostelet och hon frågasätter "Men hur ska du komma in här då? Receptionen är ju stängd då..." Jaha så det frågar du mig? Det är väl du som borde ha en lösning på det problemet. Hennes slutsats blir att en nattvakt får släppa in mig, vet ju själv hur detta kommer sluta, kommer inte hitta honom, eller veta vart jag ska bo eller nått. Inte nog med det blir det inte pick up från busstationen heller eftersom man kommer så sent, alltså måste jag gå lååångt eller betala en taxi, wow känns ju som att jag inte spenderat nog med pengar detta dygn. 
 
Kan bara bygga på detta med att jag just nu ligger och sover i en reception för att jag inte får checka in förrän om några timmar... Snälla Byron Bay ge mig ett jobb och en vän att umgås med innan jag får spader asså. 
 
Klart för mig! Ha en trevlig dag bitchez. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0